فرازهایی از مناجات شعبانیه


خدایا بر پیامبر و دودمان پاکش درود فرست و آنگاه که تو را می خوانم و صدایت می زنم، دعایم را بشنو و اجابت کن و آنگاه که با تو نجوا می کنم، بر من عنایت کن.
خدایا اگر محرومم سازی، کیست که روزیم دهد و اگر خوارم کنی، کیست که یاریم کند، خدایا اگر شایسته رحمت تو نیستم، تو سزاواری که رحمت گسترده ات را بر من عطا کنی.
خدایا گویا چنانم که در پیشگاه لطف تو ایستاده ام و سایه سار توکل بر من بال گشوده و آنچه را تو شایسته آنی گفته ای و مرا در هاله ای از بخشایش خویش پوشانده ای و اگر کار شایسته ای نداشته ام که مرا به تو نزدیک سازد، اعتراف به گناه را وسیله آمرزش تو ساخته ام.
خداوندا با مهلت و میدانی که به نفس داد ه ام، بر خویش ستم کرد ه ام، پس اگر مرا نیامرزی، پس وای بر من.
چگونه مایوس باشم از اینکه پس از مرگ هم نگاه لطف و احسان تو بر من خواهد بود، در حالی که در طول حیاتم با من جز احسان و نیکی نکرده ای، خدایا کار مرا آنگونه به سامان برسان که تو سزاوار آنی.
پروردگارا در دنیا گناهانی را بر من پوشانده ای که در آخرت، نیازمندترم که پرده پوشش خود را بر آنها افکنی، چون گناهانم را پوشاندی و بر هیچ یک از بندگان شایسته ات فاش نساختی، بر من نیکی کردی، پس در روز قیامت نیز رسوای خلایقم مگردان .
آفریدگارا جود و بخشش تو، دامنه آرزوهایم را گسترده و بخشایش تو، برتر از عمل من است،خدایا آن روز که میان بندگانت به داوری می پردازی، با دیدار چهره رافت خود، مسرورم ساز.
خدایا پوزش طلبی من به درگاهت، عذرخواهی کسی است که از عذرپذیری تو بی نیاز نیست، پس عذرم را بپذیر، ای کریمترین بزرگواری که زشتکاران، به درگاهش عذر گناه می برند.
پروردگارم ،حاجت و نیازم را رد مکن و دست امید و آرزویم را از درگاه خویش، کوتاه مگردان.
خدایا اگر در کنار طاعتت، عملم کوچک است، امید و آرزویم بزرگ و بسیار است، از آستان تو چگونه تهیدست و محروم برگردم، با آنکه گمان نیک من نسبت به جود تو، آن است که نجات یافته و رحمت شده مرا باز گردانی

هم اینک که به عذرخواهی آمده ‏ام، از نگاه تو شرم نداشته‏ ام، اینک از تو بخشش می‏طلبم،  که عفو، صفت‏ بزرگواری توست.

                                                                                                                               فرازهایی از مناجات شعبانیه

اشتراک گذاری

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *